OFS sector Recreatie & Toerisme in actie tegen beperkingen Kustbus

Aangeleverd door: Kees de Wit, voorzitter sector Recreatie & Toerisme

De Ondernemers Federatie Schagen (OFS) heeft een brief gestuurd naar Provinciale Staten over beperking van de route van de Kustbus. De Kustbus is een gratis busverbinding tussen Petten en Den Helder, die wordt betaald door ondernemers, de provincie en de gemeenten Schagen en Den Helder. De bus mag echter dit jaar niet rijden tot Huisduinen. Connexxion heeft voor het traject Station Den Helder naar Huisduinen een concessie gekregen en wil niet dat op dat deel andere bussen gaan rijden.

Hierdoor moeten toeristen die vanuit Callantsoog of Petten naar Huisduinen en Fort Kijkduin willen, eerst naar Station Den Helder. Daar moeten ze dan overstappen op de bus van Connexxion. “Wij betreuren dit ten zeerste en leggen ons er ook niet bij neer”, schrijft de OFS. Een vergelijkbare brief zou ook door de gemeenten Schagen en Den Helder naar de provincie zijn gestuurd.

De OFS wil dat de provincie in gesprek gaat met alle partijen om een oplossing te vinden. Wil je de hele brief inzien, klik hier (https://www.ondernemendschagen.nl/dl-27000-7-107592/download/brief_van_ofs_aan_provinciale_staten.html).

 

Op maandagavond 27 mei heeft Kees de Wit, tijdens de commissievergadering Ruimte van Provinciale Staten - Haarlem, ingesproken namens de toeristische ondernemers uit de gemeenten Schagen en Den Helder over de problematiek rondom de Kustbus. Hij heeft opgeroepen tot actie en wil dat de Kustbus weer via Huisduinen mag rijden.

 

Wil je de hele tekst inzien, klik hier (https://www.ondernemendschagen.nl/dl-27000-1-107631/download/inspreken_commissie_ruimte_provincie_27_mei_2024_kustbuslijn_851.pdf).


Helaas heeft de sector een afwijzing gekregen van de provincie op het verzoek. De concessie gaat boven de Kustbuslijn. De sector gaat zich beraden op nadere stappen.


Aangeleverd door: Kees de Wit, voorzitter sector Recreatie & Toerisme

Img_0349 (station denhelder 3) Img_0349 (station denhelder 3)